Simți că ceva este în neregulă în viața și în sufletul tău, dar nu ești sigur ce trebuie să faci sau dacă ceea ce simți este normal? Ai nevoie de terapie? Oare ți se potrivește altceva? Oare trece de la sine? Ai nimerit în pagina care trebuie, pentru că vei afla imediat dacă:

Ai nevoie de terapie?

Iată câteva semne care ar trebui să-ți spună că terapia este cu siguranță pentru tine și te poate ajuta. Dacă răspunzi cu da la cel puțin una dintre întrebările de mai jos, terapia te poate ajuta:

Dificultăți, traume, viață grea

  • Ai avut o copilărie dificilă (dificultăți materiale, părinți care se certau mereu, absenți sau cu care nu puteai discuta) sau traumatizantă (te-a abuzat cineva în copilărie)?
  • Ai suferit una sau mai multe traume majore (moartea cuiva drag, abuz – chiar și la vârstă adultă, o boală gravă sau debilitantă etc.)?

Relații problematice

Ai în general (cu prietenii, partenera/partenerul, membrii familiei, colegii de birou) – relații toxice sau cel puțin disfuncționale (în care simți mereu că ești pe front, că trebuie să te zbați, sau te simți vinovat și nu știi ce să faci să nu te mai simți așa)?

Impulsuri, gânduri, trăiri care te împiedică să te bucuri de viață, adicții

Ai impulsuri / emoții pe care nu le poți controla și faptul că le dai curs îți afectează viața? Exemple:

  • Ai izbucniri furioase în public?
  • Ți-e teamă de intimitate și dai bir cu fugiții când relațiile tale par să devină mai serioase?
  • Ai vrea să ieși în lume, dar ți-e teamă de ce ar putea crede oamenii despre tine, te simți deprimat)?

Ai comportamente compulsive, care interferează cu alte domenii ale vieții? Exemple:

  • Abuzul de droguri / alcool etc.
  • Obsesia de a folosi mereu telefonul mobil / Facebook.

Te preocupă obsesiv sau aproape obsesiv un aspect anume al vieții tale? Exemple:

  • Ai vrea să fii mai puțin emoțional, să nu mai simți atât?
  • Sau ai vrea să te iubească toată lumea sau măcar să fii remarcat/ă sau aprobat/ă?
  • Te preocupă excesiv dorința de a deveni cel mai bun / cea mai bună (și simți că nu ești niciodată suficient de bun/ă)?

Este de ajuns un singur DA.

Toate cele de mai sus sunt obstacole peste care poți trece, iar terapia te ajută să faci asta ghidat, beneficiind de experiența terapeutului, într-un mediu sigur pentru tine, în care poți să te deschizi fără teama de a fi judecat, pur și simplu pentru a te regăsi și a fi bine cu tine.

Terapia psihologică îți poate fi de folos.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la Azeztulit.ro, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: